Forum Prawdziwych Miłośnikow Moto!!!
W ścigach można zakładać lusterka na przednią owiewkę (mnie bardzo się podoba).
Scalenie lampy tylnej z kierunkami (są takie dostępne z homologacją).
Do przodu nie duże kierunki (w ścigu coś typu lampki obrysowe )
Żarówka Xenon Style, dla tych co bardziej chcą przerabiać to Xenon prawdziwy, raczej już w 125cc 4T, bo cewka pobiera mniej prądu i jest mniejsza możliwość wyładowania aku.
Białe klosze kierunków i do nich pomarańczowe żarówki/ledy.
Polerka rantów felg.
Polerka ramy.
Polerka lagów.
Ciężarki na kiere.
Manetki chrom.
Pojemniczki na płyn.
Przewody hamulcowe kolorowe (przy okazji w oplocie).
Malowanie zacisku i wnętrza tarczy (tu gdzie nie ociera klocek).
Paski odblaskowe na felgi.
Licznik inny (koso etc. ja pracuję nad wersją z kolorowym wyświetlaczem).
Białe tarcze zegarów.
Wskaźnik zapiętego biegu.
Lampka perfectshift.
Chromowanie wydechu.
Tyle pomysłów na razie.
Offline
Wiem jak zrobić na mikroprocesorze avr.
Zależy jaki silnik czy 4 czy 2t. Do obrotomierza idzie kabel który podaje impulsy i obrotomierz wskazuje (na zasadzie takiego PWM'u*).
Ten sygnał podać również do uC AVR* i porównywać aktualną ilość impulsów z odpowiednią ilością impulsów.
Wiedząc że moc motoru rośnie do 10k rpm i zakładając że na 1 obrót są 2 impulsy to wartość jaka ma wywoływać zaświecanie/mruganie (kwestia gustu i programu) lampki/diody (tak jak wcześniej) wynosi 20 000 impulsów/min czyli 333,(3) impulsy/s, jak dobrze pamiętam 333,(3) Hz. Program ma stałą czyli w tym wypadku to ~333 impulsy i zlicza ilość impulsów na 1s, jeżeli ta ilość jest większa bądź równa lampka się świeci.
uC - mikrokontroler
uC AVR - mikrokontrolery rodziny AVR - firma Atmel
PWM - Pulse width modulation - wykorzystuje się do regulacji prędkości obrotów silnika, jasności świecenia etc. Tak prosto tłumacząc to jest stan wysoki (bliski napięciu zasilania) i niski (bliski 0V). Reguluje się wypełnieniem impulsu.
Kwestię programową próbuję ogarnąć terazm bo robię licznik do cbr125, którą najprawdopodobniej nabędę i perfectshifta będę miał. Dane oparte o cbr.
Offline
No jest sporo roboty;D No a ten perfectShift, to jest ta kontrolka ktora mruga przy wysokich obrotach nie??
dalbys rade przerobic do tzr?
Offline
Jak zrobię to będę mógł zrobić do tzr. Kwestia zmiany stałej która będzie miała ilość impulsów. Roboty jest ale da radę. Tak to ta kontrolka. Ja zrobię sobie tak że przy 9k rpm będzie mrugać a przy 10k będzie świecić. Moc w cbr125 rośnie do niecałych 10k rpm. Może być także w formie sygnalizacji wejścia na czerwone pole, tylko po co? Bardziej funkcjonalne tak jak w dużych moto do obrotów, do których rośnie moc.
Offline
No rozumiem... Jesli bys zrobil u siebie to jestem chetny zebys zrobil u mnie;) a jest duzo tego podlaczania?
Offline
Znane są mi 2 sposoby, słyszałem o jeszcze jednym ale nie wiem jak.
1. Podpinasz pod obrotomierz (nie wiem jak jest w cbr ani w tzr musiałbym widzieć).
2. Nie ingerując z instalację (poza zasilaniem) podpinam kabel do masy, owijam kabel WN i prowadzę do uC przez dzielnik napięcia. Z tym, że może być więcej zakłóceń ale obejdzie się na takim rozwiązaniu. Bo liczniki S6, Koso etc na tej samej zasadzie mają podpięte.
3. Możliwe w niektórych moto na zapłonie CDI lub iskrowniku ale ja nie wiem jak.
Offline
ja bym brał sposób 2-gi bo "najbezpieczniejszy" nie ingeruje się w instalację. Poza tym nie widziałem jak są obrotomierze podpięte więc nie mogę stwierdzić czy dam radę czy nie .
Teraz ja o coś zapytam.
Jaki kolor lampki robić?
Myślałem nad:
1. biały (zimny)
2. pomarańczowy
3. czerwony
I jak zrobić?
1. Żeby mrugało od około 500rpm wcześniej niż max wartość?
2. Czy może żeby świeciło wcześniej, później jak dojdzie do wartości max żeby mrugało?
3. Odwrotność dwójki?
4. Żeby świeciło około 500rpm wcześniej niż max wartość?
Przez pojęcie "max wartość" chciałem wyrazić ilość obrotów, do których "warto kręcić", czyli do tylu do ilu rośnie moc.
Offline